Tržiště
Pro firmy & OSVČ
|
|
|
|

Uhlíkové fólie jako inovativní způsob vytápění. Česká firma má našlápnuto do Evropy

27. května 2021

Autor: Marie Barvínková

8 min. čtení
Pro firmy
Pro investory
Topné uhlíkové fólie už úspěšná česká firma LARX instalovala nejen v nejmodernějších budovách, ale třeba i na Pražském hradě. Takže není divu, že právě plánují expanzi do Evropy. A se splněním evropských vizí jim můžete prostřednictvím našeho investičního tržiště pomoci i vy. Abyste věděli přesně, proč je LARX tak dobrá investice, vyzpovídali jsme jeho šéfa a zakladatele Radka Bartušku.

Proč bych si měla na vytápění pořídit zrovna uhlíkovou fólii?

Protože si vážíte vlastního času, který nechcete trávit manipulací s neefektivními způsoby vytápění, a hledáte jednoduché a zcela bezúdržbové vytápění do vlastního domu. Takové, kterým si doma zatopíte i z druhého konce republiky na pár kliknutí v aplikaci v mobilním telefonu. A protože si ve výsledku vážíte i vlastních peněz.

Představte si, že k vám přijdu a o produktu vůbec nic nevím. Jak byste mi ho jednoduše vysvětlil? Z čeho se vyrábí, jak to, že to topí, a k čemu je vlastně ten uhlík?

Uhlíková fólie je odporová topná vrstva instalovaná do podlahy. Podlahové vytápění, které přímo mění elektrickou energii v teplo. Topným prvkem je uhlík, který se na fólii nanáší celoplošně a v minimální výšce, a tak se teplo efektivně rozprostře do celé plochy místnosti.


„Naše uhlíková fólie je například umístěna v uvítací recepci Schwarzenberského paláce u Pražského hradu. Nebo ve včelíně.“


Přijde taková fólie jen do podlahy nebo do stropu? Nebo se dá umístit i jinam?

Do podlahy a do stropu to jsou standardní instalace. Teoreticky lze uhlíkovou fólii umístit i do stěn, ale my v praxi toto řešení nepoužíváme. Není praktické ani při instalaci, ani při používání. Naše uhlíková fólie je například umístěna v uvítací recepci Schwarzenberského paláce u Pražského hradu jako doplňkové vytápění pro obsluhu. Nebo ve včelíně. Jinde zase jako vytápění pro urychlení růstu rostlin. Popravdě ani nevíme, kam všude zákazníci naši fólii instalovali. Její použití je totiž velmi jednoduché. Komu jde o náš produkt a zároveň o cenu, velmi snadno si fólii koupí v našem velkoobchodě a nainstaluje sám. My mu rádi zpracujeme kompletní projekt a poskytneme veškerou technickou podporu.

Je to oproti jiným způsobům vytápění ekologičtější? Pomůže mi uhlíková fólie paradoxně snížit uhlíkovou stopu?

Uhlíková fólie je stejně ekologická jako jakékoliv jiné elektrické podlahové vytápění. Tedy vždy záleží, jaký je váš zdroj elektřiny. Zjednodušeně: u každého elektrického vytápění záleží na tom, zda nakupujete elektřinu z uhelných elektráren, nebo máte na střeše vlastní fotovoltaickou elektrárnu.

A jak fólie zapadají do konceptu smart home?

Ovládají se jednoduše přes mobilní aplikaci, jsou uživatelsky přívětivé a samozřejmě je součástí chytrá regulace pomocí smart home systému. To v praxi znamená možnost programovatelných týdenních režimů, automatické omezení maximální teploty podlahy pomocí čidla, hlídání nezámrzné teploty nebo schopnost spolupráce s aplikacemi třetích stran.

Kdo a kam si je nejčastěji pořizuje?

Ten, kdo pochopil, že jeho čas má největší hodnotu, a uvědomuje si, že uhlíkové fólie sice protopí ročně například 15 tisíc korun a tepelné čerpadlo 12 tisíc, zato náročnost investice a údržby je neporovnatelně nižší u uhlíkových fólií. Typickým objektem jsou nízkoenergetické nebo pasivní rodinné domy. A pak samozřejmě developerské projekty bytových domů, kde uhlíková fólie zásadně zjednoduší a zrychlí celou stavbu.

Jaký největší nebo nejzajímavější projekt jste řešili?

Jako příklad můžeme uvést bytové domy o desítkách bytů nebo opravdu moderní domy pro ty nejnáročnější zákazníky. Jeden náš zákazník nám zaplatil letenky na jih Francie, abychom realizovali vytápění uhlíkovou fólií v jeho rezidenci u moře. Naše uhlíkové fólie jsou nainstalovány ve stovkách projektů různých soukromých developerů, kteří od nás nakupují velkoobchodně materiál a instalují si je sami. Všechno najdete zdokumentované u nas na webu.

Jak dlouho už vaše firma funguje?

LARX s.r.o. jsem založil v roce 2014 a od té doby se pohybujeme v oblasti vytápění a smart home. Přímý dovoz od výrobce v Jižní Koreji realizujeme od roku 2017. Pravidelně k němu jezdíme kvůli vývoji produktu pro specifika trhu EU a hlídání kvality.


Jak se vlastně člověk dostane k takhle specifickému produktu? Našli jste díru na trhu, měli zkušenosti z podobných oborů, nebo to bylo úplně jinak?

Hledal jsem nejvhodnější vytápění pro svůj dům. Abych mohl něčemu rozumět a prodávat to na trhu, musím si to nejdřív pořádně vyzkoušet.

„Zejména na západě Evropy teprve teď objevují výhody našeho typu vytápění. Věříme, že fundamentálně má velkou budoucnost.“


Na vašem webu mě zaujala pochvala jednoho zákazníka, že „přemýšlíte úplně jinak než ostatní“. V čem?

Například neznám mnoho jiných společností ve stavebnictví, kde ten vlastní produkt přímo instaluje hlavní projektant firmy s červeným diplomem, za pomoci jejího majitele a ředitele. Protiargument, že jsme prostě moc malí a musíme běhat po stavbě mezi dělníky, otočíme ve svůj prospěch tím, že díky tomu známe dokonale svůj produkt a odvedeme perfektní práci. Navíc nás baví vidět za sebou skutečnou práci, něco po nás zůstane. Projekty si už vybíráme a přímo instalujeme jen ty, které nám dávají smysl a baví nás.

Jaký rozvoj dál plánujete?

Expanzi do EU. Půjdeme postupně a pokusíme se obsadit trhy, kde náš produkt ještě v podstatě neznají – zejména na západě Evropy teprve teď objevují výhody našeho typu vytápění. Věříme, že fundamentálně má velkou budoucnost.

Jak vám v tom pomůže úvěr od investorů Nafirmy.cz?

Peníze od Nafirmy.cz nám pomůžou lépe využít vlastní kapitál z předchozích zisků na rozvoj a marketing. Půjčené peníze využijeme výhradně na nákup materiálu od našeho korejského výrobce. Dosud jsme neměli ani korunu dluh a vždy jsme vše financovali z předchozích zisků. I proto je náš rozvoj byznysu konzervativnější. Na druhou stranu vím, že stojí na pevných základech, skvělé logistice a dlouho sbíraném know-how. Marketingově si od toho hodně slibujeme. Máme skvělý produkt, silné zázemí a třeba nám s tou expanzí do EU bude někdo chtít pomoci.

Kolik peněz na Tržišti vybíráte?

Maximum, tedy jeden milion korun.

Jak jste se vlastně o službě dozvěděli?

V článku na CzechCrunch.cz. Zaujalo nás, že jde o první pořádné Zonky pro firmy. A že má zázemí v Creative Docku.

Kdybyste s potenciálním investorem seděl nad pivem, jak byste ho v několika větách přesvědčil, že investice do vaší firmy je správná volba?

Firma je jako moje dítě a takový investor by musel přesvědčovat mě. V rámci Nafirmy.cz to je trochu jinak – nabízím především slíbené zhodnocení půjčených prostředků v zadaném čase, vše kryté blankosměnkou. A k tomu možnost podpořit lokální firmu s prověřeným produktem a silným know-how.

Podívejte se na projekt na Tržišti.







LARX s.r.o., firma se sídlem v Praze a vývojovým centrem v Českých Budějovicích žije inovacemi ve stavebnictví a snaží se změnit svět elektrického podlahového vytápění. Uhlíkové fólie přímo dováží z Jižní Koreje a má výhradní zastoupení výrobce pro několik států EU. Poté, co v LARX ověřili, že jejich online prodejní model v Česku funguje, ho plánují aplikovat i v dalších zemích. Půjčku z Nafirmy.cz použijí výhradně na nákup uhlíkových fólií, což jim expanzi usnadní..

Telefon: +420 737 204 077
Po – Pá: 9:00 – 17:00

E-mail: info@nafirmy.cz

©2024 ROIER Invest, s.r.o. | All rights reserved.

Ochrana soukromí

Pro firmy & OSVČ
Pro Investory
Odběr novinek

ROIER Invest, s.r.o., VŠE xPORT Business Accelerator, Jeseniova 2769, 130 00 Praha 3, IČO 17780977