O podnikání jsem začala uvažovat na mateřské dovolené, představa návratu do velké firmy, i když na celkem lukrativní místo, mě nelákala. Rozhodnutí pro dětskou obuv přišlo samo. Měla jsem malé děti, chtěla jsem pro ně zdravé boty a ve městě taková nabídka nebyla.
Co se týče samotného podnikání, legislativy nebo účetnictví – v tomto směru jsem měla výhodu vzdělání. Jsem vystudovaná ekonomka. Víc jsem se toho musela naučit přímo o obuvi. A vlastně se učím neustále.
Právě v tom, že se za posledních deset let neskutečně změnil. Když jsem začala podnikat, prodávaly se pro děti vysoké těžké kotníkové boty s podporou klenby, každý doktor dětem doporučoval ortopedické vložky… Naštěstí se tato klišé postupně mění, lidé se o zdraví více zajímají, získávají informace na internetu. Nabízím stále více barefoot obuvi, a to především od českých či slovenských výrobců.
„Nedovedla jsem si představit, že mi bude na chodníku čekat fronta, a tak jsem zavedla online rezervační systém. A už jsem ho nezrušila.“
Paradoxně mi uzavření obchodů v podnikání pomohlo. Ze dne na den jsem zprovoznila e-shop, na který jsem se dlouho chystala. Zpočátku fungoval jako „výdejní okénko“ pro stálé zákazníky z okolí a dnes už tvoří plnohodnotnou možnost prodeje.
Pak jsme zase museli regulovat počet zákazníků v prodejně. Nedovedla jsem si představit, že mi bude na chodníku čekat fronta rodičů s dětmi, a tak jsem zavedla online rezervační systém. A už jsem ho nezrušila. Rychle jsem si spolu se zákazníky zvykla na to, že mají dostatek času na nákup. Já si tak můžu lépe organizovat práci, reagovat na sezónu – jak ráda říkám, na období přezouvání –, podle kterého i operativně upravuji otevírací dobu.
Byl to opět covid, který mě přiměl se zamyslet, co dál. Zda budu podnikat jako doposud v pronajatém prostoru, nebo postoupím o schod výš, do vlastní prodejny. S výběrem financování mi pomohl manžel. Našel službu Nafirmy a přímo mě „donutil“ vyplnit úvodní dotazník. Přiznám se, že jsem byla po všech zkušenostech s bankami hodně skeptická.
Určitě to nebyla hlavní motivace, proč jsem tenhle způsob financování zvolila. Spíš taková třešnička na dortu. Je velmi sympatické za tím vším vidět příběh, ale v konečném důsledku se na financování z pohledu „dlužníka“ vždy díváte ryze ekonomicky. Jak, kdy, kolik a za kolik. 😊 V tom mě Nafirmy uspokojily dokonale.
„Se službou Nafirmy jsem znovu nabyla dojmu, že to jde – jednoduše, rychle a slušně.“
Jedním slovem překvapení. Znovu jsem nabyla dojmu, že to jde – jednoduše, rychle a slušně. Oproti zkušenostem se žádostmi u klasických bankovních institutů bylo vyřizování neskutečně rychlé a jasné, až jsem tomu dlouho nevěřila. Jednalo se v řádech dnů, komunikace probíhala velmi příjemně.
Určitě, bez váhání.
Ano, peníze jsou již zainvestovány. Máme hrubou stavbu, a pokud vše půjde jako doposud, budu se v létě stěhovat do vlastního.
Fandí mi. Vypadá to, že mě ani po přestěhování neopustí a změnu ani nepocítí. Ale na to si ještě musím počkat...
Nejbližší plán je samozřejmě dokončit stavbu a v klidu se přestěhovat. V budoucnosti bych chtěla více pracovat na e-shopu, rozšířit nabídku barefoot obuvi pro dospělé a možná i pořádat akce pro rodiče o zdravém obouvání a podologii.
Ivana Hanusová se s obchodem Hejrupáček zaměřuje na kvalitní a certifikovanou dětskou obuv, a to včetně čím dál oblíbenější barefootové. Na e-shopu i v kamenné prodejně nabízí hlavně boty od českých a slovenských výrobců. Rodičům radí a pomáhá s výběrem a dbá při tom na odbornost, osobní přístup i perfektní servis. S pomocí půjčky na podnikání od našich investorů může pronájem vyměnit za vlastní provozovnu na svém pozemku v centru Hrdlořez u Mladé Boleslavi.
Telefon: +420 737 204 077
Po – Pá: 9:00 – 17:00
E-mail: info@nafirmy.cz
©2024 ROIER Invest, s.r.o. | All rights reserved.
ROIER Invest, s.r.o., VŠE xPORT Business Accelerator, Jeseniova 2769, 130 00 Praha 3, IČO 17780977