Tržiště
Pro firmy & OSVČ
|
|
|
|

„Uzavření prodejen mi paradoxně pomohlo,“ říká majitelka obchodu s dětskou obuví

12. května 2022

Autor: Marie Barvínková

5 min. čtení
Pro firmy
Pro investory
Ivana Hanusová před 12 lety našla skulinu na trhu – chyběla jí zdravá obuv pro děti. Tak ji začala prodávat. Dnes na jejím e-shopu Hejrupáček najdete stovky dětských bot od lokálních výrobců. V kamenné prodejně zase odborně radí s výběrem. Díky našim investorům mohla obchod přestěhovat do vlastního, a hlavně si ho postavit i zařídit podle svých představ.

Podnikáte už od roku 2010. Jak to pro vás celé začalo? A proč zrovna dětské boty?

O podnikání jsem začala uvažovat na mateřské dovolené, představa návratu do velké firmy, i když na celkem lukrativní místo, mě nelákala. Rozhodnutí pro dětskou obuv přišlo samo. Měla jsem malé děti, chtěla jsem pro ně zdravé boty a ve městě taková nabídka nebyla.


Co jste se musela naučit? Ať už z právního hlediska, nebo přímo kolem obuvi?

Co se týče samotného podnikání, legislativy nebo účetnictví – v tomto směru jsem měla výhodu vzdělání. Jsem vystudovaná ekonomka. Víc jsem se toho musela naučit přímo o obuvi. A vlastně se učím neustále.


V čem je ten obor specifický?

Právě v tom, že se za posledních deset let neskutečně změnil. Když jsem začala podnikat, prodávaly se pro děti vysoké těžké kotníkové boty s podporou klenby, každý doktor dětem doporučoval ortopedické vložky… Naštěstí se tato klišé postupně mění, lidé se o zdraví více zajímají, získávají informace na internetu. Nabízím stále více barefoot obuvi, a to především od českých či slovenských výrobců.


Hejrup dva chlapci.jpg



„Nedovedla jsem si představit, že mi bude na chodníku čekat fronta, a tak jsem zavedla online rezervační systém. A už jsem ho nezrušila.“


Taky se vám podařilo rychle zareagovat na uzavření obchodů kvůli pandemii.

Paradoxně mi uzavření obchodů v podnikání pomohlo. Ze dne na den jsem zprovoznila e-shop, na který jsem se dlouho chystala. Zpočátku fungoval jako „výdejní okénko“ pro stálé zákazníky z okolí a dnes už tvoří plnohodnotnou možnost prodeje.


A co následovalo, když se obchody znovu otevřely?

Pak jsme zase museli regulovat počet zákazníků v prodejně. Nedovedla jsem si představit, že mi bude na chodníku čekat fronta rodičů s dětmi, a tak jsem zavedla online rezervační systém. A už jsem ho nezrušila. Rychle jsem si spolu se zákazníky zvykla na to, že mají dostatek času na nákup. Já si tak můžu lépe organizovat práci, reagovat na sezónu – jak ráda říkám, na období přezouvání –, podle kterého i operativně upravuji otevírací dobu.


Kdy jste se začala zajímat o podnikatelský úvěr?

Byl to opět covid, který mě přiměl se zamyslet, co dál. Zda budu podnikat jako doposud v pronajatém prostoru, nebo postoupím o schod výš, do vlastní prodejny. S výběrem financování mi pomohl manžel. Našel službu Nafirmy a přímo mě „donutil“ vyplnit úvodní dotazník. Přiznám se, že jsem byla po všech zkušenostech s bankami hodně skeptická.


Takže pro vás bylo důležité, že financování nepocházelo od banky, ale od soukromých investorů?

Určitě to nebyla hlavní motivace, proč jsem tenhle způsob financování zvolila. Spíš taková třešnička na dortu. Je velmi sympatické za tím vším vidět příběh, ale v konečném důsledku se na financování z pohledu „dlužníka“ vždy díváte ryze ekonomicky. Jak, kdy, kolik a za kolik. 😊 V tom mě Nafirmy uspokojily dokonale.


„Se službou Nafirmy jsem znovu nabyla dojmu, že to jde – jednoduše, rychle a slušně.“


Jaká byla celkově vaše zkušenost se službou?

Jedním slovem překvapení. Znovu jsem nabyla dojmu, že to jde – jednoduše, rychle a slušně. Oproti zkušenostem se žádostmi u klasických bankovních institutů bylo vyřizování neskutečně rychlé a jasné, až jsem tomu dlouho nevěřila. Jednalo se v řádech dnů, komunikace probíhala velmi příjemně.


Šla byste do toho znovu?

Určitě, bez váhání.


Už se vám peníze od investorů podařilo využít?

Ano, peníze jsou již zainvestovány. Máme hrubou stavbu, a pokud vše půjde jako doposud, budu se v létě stěhovat do vlastního.


Hejrup nová prodejna.jpg
A co na to zákazníci?

Fandí mi. Vypadá to, že mě ani po přestěhování neopustí a změnu ani nepocítí. Ale na to si ještě musím počkat...


Jaké máte plány do budoucna?

Nejbližší plán je samozřejmě dokončit stavbu a v klidu se přestěhovat. V budoucnosti bych chtěla více pracovat na e-shopu, rozšířit nabídku barefoot obuvi pro dospělé a možná i pořádat akce pro rodiče o zdravém obouvání a podologii.







Ivana Hanusová se s obchodem Hejrupáček zaměřuje na kvalitní a certifikovanou dětskou obuv, a to včetně čím dál oblíbenější barefootové. Na e-shopu i v kamenné prodejně nabízí hlavně boty od českých a slovenských výrobců. Rodičům radí a pomáhá s výběrem a dbá při tom na odbornost, osobní přístup i perfektní servis. S pomocí půjčky na podnikání od našich investorů může pronájem vyměnit za vlastní provozovnu na svém pozemku v centru Hrdlořez u Mladé Boleslavi.

Telefon: +420 737 204 077
Po – Pá: 9:00 – 17:00

E-mail: info@nafirmy.cz

©2024 ROIER Invest, s.r.o. | All rights reserved.

Ochrana soukromí

Pro firmy & OSVČ
Pro Investory
Odběr novinek

ROIER Invest, s.r.o., VŠE xPORT Business Accelerator, Jeseniova 2769, 130 00 Praha 3, IČO 17780977